Kampanie linków sponsorowanych w Google AdWords - Mestengo.pl

Kampanie linków sponsorowanych

   

Linki sponsorowane to tak zwane kampanie PPC tworzone głównie na bazie reklam kreowanych poprzez system Google Adwords, gdzie możemy promować swoją witrynę czy produkt na wybrane słowa kluczowe, które wpisują użytkownicy szukając informacji w wyszukiwarce Google.

Przykład kampanii w wyszukiwarce Google:

Na początku planowania takiej kampanii należy ustalić dostępny, miesięczny budżet, z którego pobierane są środki za każde kliknięcie w aktywną reklamę. Koszty kliknięcia mogą być różne i zależą od branży, popularności słowa kluczowego czy ilości reklam jakie pojawiają się po jego wpisaniu w wyszukiwarkę. Google nazywa to konkurencyjnością i najwyżej pojawiają się reklamy, za kliknięcie których pobierana jest wyższa opłata. Często cena różni się w zależności od wybranej pory dnia i nie zawsze zaleca się utrzymywania aktywnych kampanii 24 godziny na dobę, czasami wystarczą same godziny popołudniowe lub poranki.

Ruch kreowany przez kampanie linków sponsorowanych w Google jest tzw. „ruchem targetowanym” i przynosi on największą konwersję zwłaszcza w sklepach internetowych. To oznacza, że dzięki takim reklamom na naszą witrynę trafiają osoby zainteresowane bezpośrednio danym tematem lub poszukujący określonego produktu, a to z kolei zwiększa szansę na sprzedaż.

Jednak pamiętać należy także o tym, że nie zawsze wyższa pozycja reklamy oznacza większą konwersję. Niekiedy wystarczy dobra optymalizacja reklam i nie warto przepłacać, a konwersję można zwiększyć na wiele różnych sposobów.


Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu kampanii? Napisz!

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Copyright © 2014 Wszelkie prawa zastrzeżone przez Mestengo.